Hondan maahantuoja Oy Brandt Ab ja Hondan jälleenmyyjä SE-Team Keravalta panostavat yhteistyössä tulevan kauden Enduron SM-sarjaan kovalla ryhmällä. Tiimin kuljettajat tarjoavat kokemusta ja nuorta tulevaisuutta laidasta laitaan, ja kalustona tulee olemaan Honda CRF-crossimallistosta muokatut 250- ja 450-kuutioiset enduroversiot.
SE-Teamin vetäjä ja omistaja Santeri Enjala kommentoi ja kiteyttää tulevaa tiimiä seuraavasti:
”Olen toiminut jälleenmyyjänä alalla muutaman vuoden ja harrastanut lajia henkilökohtaisesti junnusta lähtien. Liiketoiminta on kasvanut kiitettävän tasaisesti koko ajan, ja mielestäni tulevaisuus vaatii oman tiimin enskapuolelle, johon SE-Teamin liiketoiminta perustuu lähes täysin. Toki tiimi on ollut olemassa aina, mutta toiminta on ollut huomattavasti pienempää. Tuttujen kavereiden kanssa pohdittiin mahdollisuutta tulevaan tiimiin ja kaikki lähti etenemään hyvällä vauhdilla. Mukana on nyt tärkeitä sponsoreita ja yhteistyökumppaneita, jotka mahdollistavat kaiken. Uskon, että tiimi ja Honda saavat menestystä ja sen myötä näkyvyyttä tulevilla kausilla. Toki kaikki asiat etenevät pikkuhiljaa ja kehitämme asioita ja kalustoa koko ajan. Missään nimessä kuljettajien aiemmat merkit ja kalusto eivät ole olleet huonoja, mutta sitä se ei ole kyllä tulevallakaan kaudella! Honda on pyöränä markkinoiden parhaita ja ollut aina kehityksen kärjessä. Hondalla oli ensimmäisenä alumiinirunko, säädettävä ruisku jne. Aihio, jolla tuskin voi epäonnistua. Tulevalle kaudelle meillä on kuluttajalle valmiita Honda-enduromalleja, jotka on tehty crossimalleista. Ne on räätälöity kisavalmiiksi ja niitä on kahta eri mallia. Mallit on nimetty CRF 250/450 RE- ja RRE-malleiksi. RE-mallina täysin kisavalmis vaativammallekin kuljettajalle, RRE-mallissa kaikki viety vielä hieman pidemmälle. Kilpailijoihin nähden hinnoittelu on enemmän kuin kilpailukykyinen. Ja tarvittaessa teemme niihin muutoksia lisää, mikäli tarvetta ilmenee. Kehitämme kuljettajien mukana kalustoa markkinoiden parhaaksi ja luotettavimmaksi, mitä kuluttajalle voidaan tarjota. Luonnollisesti haemme tiimin myötä menestystä ja näkyvyyttä, mutta tärkeimpänä pointtina on tarjota markkinoille yksi ajettavimmista ja parhaista enduroista. Kisakauden aikana tulemme myös olemaan näyttävästi esillä kaikissa kisoissa tarjoten samalla merkille mahdollisimman kattavan varaosapalvelun. Olemme tiimin puolesta nöyrästi kiitollisia kuljettajista, joiden kanssa saamme lähteä rakentamaan tulevaisuutta. Uskon, että tällä paketilla poluilla nähdään enemmänkin punaista tulevaisuudessa…”
Oy Brandt Ab:n puolesta MP-puolen vetäjä Pake Manner uskoo samoihin asioihin kuin Santtukin:
”Hondalla on varmasti yksi luotettavin ja kilpailukykyisin crossipyörä, joka satavarmasti toimii kuten pitääkin MX-puolella, ja vähintään yhtä varmasti enskapoluilla. Ongelmana on ollut kisavalmiiden pyörien toimitus. Toki Hondallakin on enskavalmis X-mallisto, mutta sen viimeinen terävyys on kilpakuljettajalle hieman puutteellinen. Joskin normaalille harrastelijalle sekin on täysin riittävä ja ennen kaikkea luotettava paketti. Tällä yhteistyöllä on varmasti tulevaisuutta!”
Tulevalle kaudelle lähdetään nöyrällä asenteella, mutta varmasti täysillä. Ohessa lyhyt esittely kuljettajista, kalustosta ja tavoitteista:
JUHA-PEKKA TIRKKONEN
Viittä vaille valmis putkimies ja ikävuosia 28. Saavutuksia luokassa 4T 250cc neljäs sija ja tavoitteena mitali tulevalta kaudelta.
MIKO MELLIN
Samassa luokassa kuin yllä mainittu ja ikää Mikolla 22 vuotta.
Saavutuksia:
2007 SM-NUORET TOINEN
2008 A 125 NELJÄS JA NUORET KOLMAS
2009 A 125 KOLMAS JA NUORISSA TOINEN
2010 A 125 VIIDES
2011 A-Avoin neljäs
OSKARI KANTONEN
25-vuotias liiketalouden opiskelija voitti legendaarisen Päijänneajon 2011. Oskarin kalustona tulee olemaan Honda CRF 450RRE ja tavoitteena Päitsin voiton uusiminen. Samalla miehen tavoitteena Suomen mestaruuden uusiminen.
SAAVUTUKSIA:
2004 SM 3 NUORET
2007 SM 3 AVOIN LUOKKA, EM 6 JUNIOR
2008 SM 2 AVOIN LUOKKA
2009 SM 4 AVOIN LUOKKA, EM 5 (E2-LUOKKA)
2010 SM 1 AVOIN LUOKKA, MM 12 (E3-LUOKKA)
2011 SM 1 AVOIN LUOKKA JA PÄIJÄNTEEN YMPÄRIAJO 1.
TUOMO KARSISTO
Vasta 19-vuotias Tuomo edustaa tiimin junioripuolta nousujohteisella urallaan. Vuonna 2009 kaveri nousi A-luokkaan ollen seuraavana vuonna nuorten SM 5. Kuluneella kaudella tuleva talonrakentaja oli junnuissa pykälää parempi.
SASU ENJALA
Vanhempi Enjala näytti muille kaapin paikan voittamalla V 40 Cupin mestaruuden. Kolmen lapsen isä ajaa tulevan kauden Hondan pikkunelarilla ja tarkoituksena uusia voitto myös vuonna 2012.
SANTERI ENJALA
Keskittynee liikkeen ja tiimin vetämiseen, mutta aikataulun mukaan ajaa SM-Avointa.