Lataa Honda NT1100 -käyttöohje:
* Honda Smart on yksityisleasing-sopimus, jonka kuukausierä sisältää arvonlisäveron 24%. Sopimusaika 24 - 48 kk ja sopimuksen enimmäiskilometrit 10 - 20 000 km. Esimerkki on laskettu 36 kk sopimuksen mukaan. Palvelun Tuottaa LähiTapiola Rahoitus Oy, Tietotie 9, 01530 Vantaa.
Honda NT1100 DCT:n muotoilua on päivitetty ja hienosäädetty, näillä uudistuksilla se tarjoaa kuljettajalle sporttisuutta sekä tehokkaan aerodynaamisen suorituskyvyn, säilyttäen samalla matka-ajoon suunnitellun ajoasennon. Ulkonäköuudistukset kruunataan kaksoisajovaloilla, joissa on ainutlaatuiset uudet päiväajovalot ja huomaamattomasti integroidut vilkut – luoden tyylikkään etuprofiilin ja parantaen näkyvyyttä.
Kokonaisvaltaista suorituskykyä on parannettu merkittävästi 1 084 cm³ twin-moottorin muutoksilla. Uuden virityksen – imusarjan, palotapahtuman ja pakokaasun optimoinnin – ansiosta matala- ja keskikierrosten vääntö on kasvanut 7 %, säilyttäen kuitenkin huipputehon. Moottorin tehokkuus mahdollistaa 400 km toimintamatkan 20 litran polttoainesäiliöllä.
NT1100 pysyy uskollisena ”New Touring” -konseptilleen, ja sekä mukavuus että käytännöllisyys ovat entistä paremmat. Uudelleenmuotoillut ylä- ja alatuuliohjaimet tarjoavat entistä paremman suojan; myös pidempi etulokasuoja auttaa tässä. Säädettävää tuulilasia voi nyt käyttää yhdellä kädellä istuma-asennosta, kun taas suurempi ja uudelleenmuotoiltu satula tarjoaa enemmän tukea ja mukavuutta pitkille matkoille. Vakiovarusteiset sivulaukut ovat myös uudistuneet, ja niiden tilavuus on kasvanut niin, että molempiin laukkuihin mahtuu umpikypärät.
Elektronisten ajoavustimien käyttöä on parannettu lisäämällä kuusiakselinen inertia-mittayksikkö (IMU), joka tarkentaa paitsi Honda Selectable Torque Control -luistonestojärjestelmää, myös kolmivaiheista Wheelie Controlia, kaarre-ABS:ää ja takarenkaan nousunestojärjestelmää. Elektronisiin ajoavustimiin kuuluu kolme valmista ajotilaa (URBAN, RAIN ja TOUR), joissa on esiasetetut teho- ja moottorijarrutusasetukset, sekä kaksi mukautettavaa USER-tilaa. HSTC-luistonestojärjestelmä, johon on integroitu keulimisen hallinta, tarjoaa kolme eri tasoa ja uutuutena kaarre-ABS järjestelmä. Radiaalikiinnitteiset nelimäntäiset etujarrusatulat takaavat tehokkaan jarrutuksen, ja 120/70-17 eturengas sekä 180/55-17 takarengas tarjoavat erinomaisen pidon.
Touring-kokemusta parantaa entisestään uusi Showa Electronically Equipped Ride Adjustment (Showa-EERA™) -jousitusvaihtoehto. Tämä edistynyt järjestelmä optimoi vaimennuksen reaaliajassa kaikissa ajo-olosuhteissa ja mahdollistaa takajousen esijännityksen säätämisen ajon aikana.
Viimeisenä mukavuutta parantavana uudistuksena on Hondan kuusivaihteisen kaksoiskytkinvaihteiston (DCT) päivitys. Se on kehitetty parantamaan ajotuntumaa matalilla nopeuksilla ja on nyt yhdistetty IMU:un, mikä mahdollistaa intuitiivisemmat vaihdot kaarteissa.
Varustelutaso on edelleen vaikuttava: täysvärinen 6,5-tuumainen TFT-kosketusnäyttö tarjoaa mukautettavat näkymät ja tukee Apple CarPlay®- ja Android Auto® -älypuhelinyhteyksiä; vakionopeudensäädin, päivitetyt lämmitettävät kahvat, ACC- ja USB-latauspistokkeet, itsestään palautuvat vilkut, hätäjarrutusvilkut (ESS) sekä keskiseisontatuki ovat kaikki nyt vakiovarusteena.
Saatavilla loppuvuodesta 2025.
TM vertailu - Isot matkapyörät
TM 12/2024
Honda NT1100 DCT täydet 5 tähteä.
"Myös vakionopeudensäädin toimii mallikkaasti. Kaksoiskytkimellisen automaattivaihteiston toiminta helpottaa kaupunkiajoa."
"Honda on jatkokehitetty versio seikkailupyörä Africa Twinistä, mikä näkyy ehkä parhaiten matka-ajossa.
Honda, jos mikä, on suunniteltu pitkän matkan ajoon."
Lue koko Tekniikan Maailman vertailu
|
|
|