Pyörässä on edelleen kapea ja kevyt runko sekä alumiininen CRF-tyyppinen takaswingi, tuoden pitoa ja keveyttä uuteen Africa Twiniin.
Pyörän ajohallintayksikkö mittaa kiihtyvyyksiä kuudella 6 eri akselilla, mahdollistaen eri ajo-ohjelmien valinnan, sutimisen eston, kaarre-ABS:n, takapään nousun eston ja DCT- mallissa vaihteiston toiminnan muokkaamista kuljettajalleen sopivaksi. Elektronisen kokonaisuuden keskiössä on 6,5 tuuman TFT-kosketusnäyttö, jossa Apple Carplay valmius sekä kytkentämahdollisuus Bluetooth-laitteille. Led-ajovaloissa on päiväajovalotoiminto. Africa Twin DCT -mallissa on vakionopeudensäädin vakiona sekä hätäjarrutuksesta aktivoituvat valot.
Africa Twin on saanut 7% lisää vääntöä, joka tuo lisää vääntöä ala- sekä keskialueelle. Vakiovarusteena Tubeless-vanteet. Istuinten materiaaleja on päivitetty mukavampaan suuntaan. Africa Twinissä on 5 eri asentoon säädettävä tuulilasi, antaen parempaa suojaa kuljettajalle.
Moottorin koko on 1084 cc ja se tuottaa 75 KW / 7500 rpm tehoa, sekä 112 Nm / 5550 rpm vääntöä.
Hondan motocross-malleista tuttu UNICAM venttiilikoneisto on sekä kevyt että kestävä.
Teho on pysynyt ennallaan mutta vääntö noussut 105 Nm:sta 112 Nm:iin. Puristussuhteen nosto 10.1:1:stä 10.5:1:een sekä muutokset venttiilien ajoituksessa, imuaukoissa ja ECU-asetuksissa ovat olleet keskiössä väännön nousun mahdollistamisessa. Uusittu pakoputkisto tuo muhkeiden äänien lisäksi myös oman lisänsä väännön kasvamiseen.
Africa Twiniin lanseerattu sähköinen kaasu toimii nyt yhteistyössä uutena järjestelmänä olevan ajonhallintayksikön (IMU) kanssa. Tuloksena on selvästi aikaisempaa tarkempi moottorijarrutuksen ja moottoritehon säätö. Se myös mahdollistaa 3 asentoisen kaulimisen esto järjestelmän.
Moottorinohjausjärjestelmässä on neljä (4) esiatetusta, kuten aikaisemminkin. Uutta on, että nyt kuljettajan säädettävissä olevia esiasetuspaikkoja on 2 kpl, kun aikaisemmin niitä oli vain yksi. Riippumatta valitusta esiasetuksesta, pystyy kuljettaja silti helposti muuttaamaan luistoneston, keulimisen eston, sekä DCT-mallissa S vaihto-ohjelman säätöjä. Muiden asetusten pysyessä ennallaan.
Tarkoitettu parantamaan maasto-ominaisuuksia ja suorituskykyä. Paketti sisältää leveät jalkatapit paremman hallinnan saavuttamiseksi sekä moottorin suojat. Africa Twin manuaalivaihteiseen malliin sisältyy Quickshifter, Käsisuojat ja vanteiden raidat täydentävät kokonaisilmettä.
Uusi kaatumarauta suojaa runkoa ja on valmistettu 25 mm:n ruostumattomasta teräksestä, jossa kiillotettu elektrolyyttipinnoite, joka kestää korroosiota ja on myös helppo puhdistaa. Rautaan saa asennettua kaksoissumuvalot aiempaa korkeammalle ja aggressiivisempaan asentoon. 4,5 litran tankkilaukku tarjoaa säilytystilaa, kun taas uudet sivutankin suojukset suojaavat maalipintaa naarmuilta ja tarjoavat parempaa otetta maastossa.
Saatavana kahtena vaihtoehtona - muovisena tai alumiinisena. Muovisessa versiossa uudelleensuunniteltu tarroitus täydentää 58 litran tavaralaatikkoa (tilaa kahdelle umpikypärälle). Mukana tulee kiinnitysteline, matkustajan selkätuki ja sisäkassi. 42 litran alumiininen tavaralaatikko sisältää oman kiinnitystelineen ja sisäkassin. Urban packit sisältävät myös uudet, helposti asennettavat kahvanlämmittimet ja ACC-latauspistokkeen, jotka ovat vakiona Africa Twin ES -mallissa. Keskiseisontatuki tekee takapyörän/ketjun huollosta helppoa.
Kuten Urban Pack myös Travel Pack on saatavana muovisena tai alumiinisena. 40 litran vasen / 30 litran oikea muovinen sivulaukkusarja - joissa uudet tarroitukset - sisältävät yhden kokoiset sisäpussit. Alumiiniset sivulaukkusarjat, joissa 37 litran vasen / 33 litran oikea tilavuus, sisältävät asennustelineet ja erilliset oikean ja vasemman puolen sisäpussit. Uudelleensuunnitellut ylä-ilmanohjaimet ohjaavat ilmavirtauksen käsivarsien ja hartioiden ympärille, ja ala-ilmanohjaimet parantavat mukavuutta maantienopeuksilla. Matkustajan mukavuus-jalkatapit viimeistelevät paketin.
Verrattuna normaaliin penkkiin, Comfort-penkissä on 8 prosenttia suurempi pinta-ala verrattuna aiempiin malleihin, ja siinä on +15 mm paksumpi uretaanivaahtotyyny optimaalisella tiheydellä, mikä vähentää pitkän matkan ajamisesta aiheutuvaa ”puutumista”. Comfort-penkillä istuinkorkeus vaihtelee välillä 865/885 mm ja se on saatavilla kolmessa värivaihtoehdossa: musta/musta, punainen/musta ja sininen/musta. Matalampi istuinvaihtoehto laskee istuimen korkeuden 825/845 mm.
Valikoimaa täydentää 38 litran tavaralaatikko. Mustat, kumiset sivutankin suojat sekä SC-Project Slip-on -vaimennin, saatavilla kahdessa värissä: titaaninharmaa ja mattamusta.
|
|
|