Gold Wing Tour DCT 50th Anniversary
55 900 € tai 954 €/kk *

Gold Wing Tour DCT 50th Anniversary

55 900 € tai 954 €/kk *

25YM Gold Wing 50th Anniversary

Lataa Honda GL1800 -käyttöohje:

Lataa Honda GL1800 navigaatiojärjestelmä -käyttöohje:

Honda Gold Wing Tour DCT 50th Anniversary

50-vuotisjuhlamalli - ultimaattinen matkapyörä.

Honda Gold Wing on edustanut matkapyörien huippua aina siitä lähtien, kun se esiteltiin vuonna 1975 alun perin 1000-kuutioisena katupyöränä. Honda Gold Wing on kulkenut omaa matkaansa – kasvaen sekä kooltaan että moottorin iskutilavuudelta vuosikymmenten saatossa, luoden samalla kestävän ja vertaansa vailla olevan maineen ylellisyyden, laadun ja mukavuuden symbolina.

Viimeisin kattava päivitys tapahtui vuonna 2018, jolloin demografisten muutosten ja moottoripyörämarkkinoiden kehityksen myötä Honda teki radikaalin irtioton perinteisestä päivitysmallista. GL1800 Gold Wing ja Gold Wing Tour suunniteltiin täysin uusiksi aina renkaista lähtien – kevyemmiksi, virtaviivaisemmiksi ja ketterämmiksi, todellisiksi ajajan moottoripyöriksi. Samalla niihin lisättiin lukuisia uusia teknologisia innovaatioita, kuten valinnainen seitsemänvaihteinen kaksoiskytkinvaihteisto (DCT), mikä vahvisti Gold Wingin asemaa teknologian edelläkävijänä.

Näiden uudistusten ansiosta Gold Wing Tourin vetovoima laajeni välittömästi. Vuonna 2020 vakiona lisätyt LED-sumuvalot, suuremmat matkustajan kahvat sekä parannukset jousitukseen ja hitaiden nopeuksien hallittavuuteen täydensivät entisestään tämän Hondan premium-touring-moottoripyörän ikonista, kuusisylinteristä bokserimoottoria.

Vuonna 2021 Gold Wing Tour sai lisää tavaratilaa, parannuksia matkustajan mukavuuteen sekä päivitetyn äänentoistojärjestelmän. 2025 GL1800 Gold Wing Tour saa joukon yksityiskohtaisia parannuksia, mukaan lukien 50-vuotisjuhlamallin, juhlistaakseen miljoonia kilometrejä, jotka tämä uskomaton moottoripyörä on kulkenut yhdessä uskollisten kuljettajiensa kanssa vuodesta 1975 lähtien. Honda Gold Wing legenda jatkuu.

Muotoilu ja varustelu

  • Modernit linjat tuovat esiin moottoripyörän olemuksen
  • Sähköisesti säädettävä tuulilasi, jonka kulmaa ja korkeutta voi säätää
  • Runsaasti matkatavaratilaa viikonloppureissuille; yläboksi tarjoaa 61 litraa säilytystilaa
  • Mokkanahka-/keinonahkaistuimet ja matkustajan rento selkänojan kulma
  • Seitsemän tuuman TFT-näyttö, joka näyttää ajamiseen, navigointiin ja äänentoistoon liittyvät tiedot uudella ‘Home Bar’ -käyttöliittymällä
  • Parannettu äänenlaatu myös suuremmilla nopeuksilla
  • Vakionopeudensäädin toimii sulavasti Throttle By Wire (TBW) -järjestelmän ansiosta
  • Apple CarPlay™ ja Android Auto™ tukevat älypuhelimen käyttöä, nyt myös Wi-Fi-yhteyden kautta
  • Bluetooth™-intercom kuljettajan ja matkustajan välillä on yksinkertaisempi ja parannettu
  • Täysi LED-valaistus, LED-sumuvalot ja automaattisesti sammuvat suuntavilkut
  • Smart Key -avainjärjestelmä helpottaa käynnistystä ja matkatavaratilan käyttöä
  • Kaksi USB Type-C -liitäntää

Runko ja Alustarakenne

  • Valettu alumiininen kaksoispalkkirunko tarjoaa keveyttä ja vakautta
  • Kaksoistukivarsilla varustettu etujousitus ja Pro-Arm-takajousitus takaavat tasaisen ja hallitun ajokokemuksen
  • Etujousituksen ja takajousituksen vaimennustaso mukautuu automaattisesti valitun ajotilan mukaan
  • Takajousituksen esijännitys säädettävissä sähköisesti optimaalisen ajomukavuuden takaamiseksi
  • ABS-jarrujärjestelmä ja Dual-Combined Braking System (D-CBS) parantavat turvallisuutta ja jarrutustehon hallintaa

Moottori

  • Vaakasuoraan vastakkain asetettu kuusisylinterinen SOHC 24-venttiilinen moottori takaa tasaisen ja voimakkaan suorituskyvyn
  • Throttle By Wire (TBW) -kaasuhallinta, jossa neljä ajotilaa (TOUR, SPORT, ECON ja RAIN) mukauttaa tehontuoton ajotyyliin sopivaksi
  • Honda Selectable Torque Control (HSTC) parantaa takapyörän pitoa eri olosuhteissa
  • Ajotilat säätelevät myös HSTC:tä, jousituksen vaimennusta ja jarrutustehoa optimaalisen ajokokemuksen takaamiseksi
  • DCT-versiossa mukana Idling Stop -toiminto sekä Integrated Starter Generator (ISG), jotka parantavat polttoainetaloutta ja tekevät käynnistyksestä sulavampaa
  • Hill Start Assist (HSA) -mäkilähtöavustin helpottaa liikkeellelähtöä rinteissä
  • Lisätty O2-anturi ja päivitetyt ECU-asetukset takaavat EURO5+ -päästömääräysten noudattamisen
Dual Clutch Transmission - tag

Dual Clutch Transmission (DCT)

  • Seitsemänvaihteinen kaksoiskytkinvaihteisto (DCT) tarjoaa sulavat ja hiljaiset vaihteenvaihdot
  • Nopeat ylös- ja alaspäin vaihdot parantavat ajodynamiikkaa ja mukavuutta
  • Walking Mode -toiminto mahdollistaa hitaan etenemisen sekä eteen- että taaksepäin, helpottaen pysäköintiä ja ahtaissa tiloissa liikkumista
  • Neljän ajotilan mukautus optimoi DCT:n vasteen erilaisiin ajo-olosuhteisiin
  • Parannettu hallittavuus matalilla nopeuksilla lisää ajomukavuutta erityisesti pysähdellessä ja manöövereissä
     

GL1800DAS

Vuosimalli alkaen
2025
Sylinteritilavuus
1833 cc
Moottori
6-sylinterinen Boxer-moottori
Sylinterimitat
73 x 73 mm
Puristussuhde
10.5:1
Maksimiteho
93 kW (124,7 hv) / 5500 rpm
Maksimivääntö
170 Nm / 4500 rpm
Sytytysjärjestelmä
CDI
Polttoainejärjestelmä
PGM-FI
Käynnistys
Sähkö
Vaihteisto
7-vaihteinen DCT + peruutusvaihde
Pituus
2615 mm
Leveys
905 mm
Korkeus
1430 mm
Akseliväli
1695 mm
Istuinkorkeus
745 mm
Jarrut etu
2 x 320 mm levyjarru, ABS
Jarrut taka
316 mm levyjarru, ABS
Jousitus etu
1 vaimennin, päällekkäiset A-tukivarret
Jousitus taka
Honda Pro Link
Rengas etu
130/70R18 M/C 63H
Rengas taka
200/55R16 M/C 77H
Tankki
21 litraa
Paino ajokunnossa
393 kg

Koska Honda Motor Co tutkii ja kehittää uusia teknisiä ratkaisuja, Honda varaa oikeuden teknisiin muutoksiin ilmoittamatta niistä etukäteen.

Adventure / Custom

Sulje
Sulje