Uusi CRF250R on dominoinut testejä niin Euroopassa kuin Amerikassa. Honda on tuonut MX2 kuskien saataville kisoihin valmiin paketin. Suunnitellussa ollut mukana ensimmäistä kertaa historiassa kivenkovat ammattilaiset: Jett Lawrence (2024 AMA Supercross 450 Champion), Hunter Lawrence (2023 AMA Motocross 250 Champion), Tim Gajser (2022 MXGP Champion), Trey Canard ja Chance Hymas!
Ajettavuuteen on keskitytty todella voimakkaasti, runko on aiempaa selkeästi jäykempi, jolla on saatu parannettua pyörän vakautta niin kaarteissa kuin nopeilla osuuksilla, rungon muutoksilla on ollut myös suoravaikutus jousituksen parantuneeseen toimintaan.
Ajettavuuden tueksi on myös CRF250R:n moottori kokenut ison muodon muutoksen. Tehon lisäys on huomattava ja tämä on tehty mahdolliseksi muokkaamalla ilmankulkureittejä, uudistetulla pakoputkistolla, uusilla imu/pakoventtilien ja ruiskun asetuksilla, jäykemmällä kampiakselilla, uudistetulla ilmanputsarilla, uudella kaasuläppärungolla, sekä monilla muilla ykstityiskohdilla. Samalla kun huippu tehoa on lisätty on myös kestävyyteen panostettu muuttamalla vesipumpun rattaan rakennetta, öljyn kiertoa parannettu ja öljyn määrä on uudessa CRF250R:ssä 1,25 litraa.
Uudesssa CRF250R:ssä on CRF450R-mallista tuttu Honda Selectable Torgue Control (HSTC) -luistonesto, sekä HRC Launch Control -lähtöavustin sekä 3 eri moottorikarttaa: vakio, pehmeä ja agressiivinen.
Ulkonäköön on myös panostettu, uudet muoviosat sekä päivitetty CRF-design kuvastavat uudistusta, jonka pyörä on kokenut.