NT1100 DCT
18 995 € tai 404 €/kk *

NT1100 DCT

18 995 € tai 404 €/kk *

Dual Clutch Transmission - tag

Lataa Honda NT1100 -käyttöohje:

Valitse väri:

Honda NT1100 DCT

Tekniikan Maailma 5 tähteä - 400 px

TM vertailu - Isot matkapyörät
TM 12/2024

Honda NT1100 DCT täydet 5 tähteä.

"Myös vakionopeudensäädin toimii mallikkaasti. Kaksoiskytkimellisen automaattivaihteiston toiminta helpottaa kaupunkiajoa."

"Honda on jatkokehitetty versio seikkailupyörä Africa Twinistä, mikä näkyy ehkä parhaiten matka-ajossa.
Honda, jos mikä, on suunniteltu pitkän matkan ajoon."

Lue koko Tekniikan Maailman vertailu

Honda CRF1100 Africa Twinin pohjalle rakennettu Honda NT1100 matkapyörä tarjoaa kuljettajalleen nautittavaa etenemisen helppoutta. Matala istuinkorkeus yhdessä erittäin laadukkaiden iskunvaimentimien ja moninaisten elektronisten hienouksien kanssa luovat erittäin potentiaalisen haastajan matkapyörien kilpailtuun markkinaan. Hondalla on vuosien varrella ollut lukuisia suosittuja matkamalleja valikoimissaan, joista NT700 Deauville on ehkä Suomessa se tunnetuin. Honda NT1100 jatkaa noita perinteitä ja tuo Hondan matkapyörä -kokemuksen täysin uudelle tasolle.

Muotoilu ja varusteet

• Erittäin aerodynaaminen ja moderni muotoilu.
• 5-asentoinen tuulilasin korkeuden ja kallistuskulman säätö.
• Katteissa tuuliohjaimet.
• Lämpökahvat ja vakionopeuden säädin ovat vakiovarusteena.
• 6.5” TFT -kosketusnäyttö.
• Apple CarPlay ja Android Auto -yhteensopivuus sekä Bluetooth.
• USB-pistoke, virtapistoke ja keskituki ovat vakiovarusteita.

Honda NT1100 on suunniteltu sporttiseksi matkapyöräksi, jossa kuljettaja on mahdollisimman hyvin suojassa säältä ja jolla on mukava taittaa pitkiäkin päivätaipaleita. 

Katteiden ilmanohjaimet (ylä ja ala) on suunniteltu ohjaamaan ilmavirtoja kuljettajasta poispäin. Tuulisuoja on 5-asentoinen ja sen korkeutta sekä kallistuskulmaa voidaan säätää peräti 164 mm. Lämpökahvat sekä vakionopeuden säädin ovat matkapyörässä ehdottomia varusteita ja uudessa Honda NT1100:ssa ne ovatkin vakiovarusteena. 

Erittäin hyvin suojaavien katteiden lisäksi myös satula on suunniteltu matkanteon ehdoilla; Tarpeeksi leveä, paksu pehmuste ja mukava myös matkustajalle. Satulan istuinkorkeus on maltillinen 820 mm.

Äänenvaimennin on asennettu alas, mahdollistaen ison sivulaukun asentamisen myös oikealle puolelle pyörää. Irrotettavat sivulaukut ovat kooltaan 33 ja 32 litraa, mutta suunniteltu siten, että eivät tee pyörästä kohtuuttoman leveää. Perän leveys sivulaukut asennettuna onkin vain hitusen yli 90 cm.

Kirkkaassa ja helppolukuisessa 6,5” kosketusnäytössä on valittavissa kolme eri lailla painotettua näkymää:
GOLD - Kaikki tiedot
SILVER - Nopeus ja kierrosluku
BRONZE - Kierrosluku

Myös taustaväri on kuljettajan valittavissa. Näytössä on lisäksi Apple CarPlay ja Android Auto sekä Bluetooth -liitettävyydet.

Kaikki uuden Honda NT1100 valot on toteutettu LED-tekniikalla ja ajovaloissa on päivävalo automatiikka. Vilkut ovat luonnollisesti automaattisesti palautuvat ja takavaloissa on hatäjarrutuksen ilmaisu. USB-pistoke, virtapistoke ja keskituki ovat niin ikään vakiovarusteita.

Runko ja iskunvaimennus

• Teräsrunko, jossa alumiininen takarunko
• Tarkka ohjausgeaometria ja erittäin korkealaatuiset iskunvaimentimet
• Showa 43 mm etujousitus ja takaiskunvaimentimessa hydraulinen esijännityksen säätö
• Edessä 2 kpl 310 mm levyjarrua 4-mäntäisin radial puristimin

Uuden Honda NT1100 runko on lainattu Honda CRF1100 Africa Twin -mallista, kuten ovat iskunvaimentimetkin. Täysin säädettävien iskunvaimentimien joustoa on hiukan lyhennetty ja se on nyt 150 mm sekä edessä että takana. Takaiskunvaimentimessa on lisäksi hydraulinen esijännityksen kaukosäätö.

Vanteet ovat alumiinivalua ja suunniteltu pienentämään tiestä runkorakenteisiin välittyvää värähtelyä, parantaen näin ajomukavuutta. Vanteet ovat myös erittäin jäykät mikä osaltaan parantaa ajotuntumaa varsinkin kovavauhtisissa kaarteissa.
Renkaat ovat kooltaan 120/70-17 edessä ja 180/55-17 takana.

Honda NT1100 painoon on suunnittelussa kiinnitetty erityistä huomiota.
NT1100 DCT painaa vain 248 kg.

Moottori

• 1 084 cc 2-sylinterinen rivimoottori
• Teho on 75 kW ja vääntö 104 Nm
• Pakoputkisto on suunniteltu tuottamaan miellyttävän pehmeä käyntiääni

Honda NT1100:n moottorina on Africa Twinistä tuttu 1 084 kuutioinen ja 8-venttiilinen voimanlähde, joka tuottaa 75 kW erittäin vääntävää ja helppokäyttöistä voimaa. Sekä imusarja, että pakoputkisto on suunniteltu uudestaan tuottamaan mahdollisimman lineaarista ja helppokäyttöistä voimaa. Myös käyntiääni on pehmeämpi. Moottori on luonnollisesti EURO5 vaatimusten mukainen ja erittäin polttoainetaloudellinen.

Moottorinohjaus elektroniikka

• 3 esisäädettyä ajo-ohjelmaa, sekä 2 muokattavissa olevaa ajo-ohjelmaa
• 3-asentoinen luistonesto
• 3-asentoinen keulimisen esto

Kuljettajalla on mahdollista muuttaa moottorin luonnetta eri ajo-ohjelmilla. Valmiina on kolme esi-säädettyä ohjelmaa ja kaksi muokattavissa olevaa:
URBAN - Neutraali ajo-ohjelma jossa moottorin tehontuotto ja moottorijarrutus on keskitasolla.
RAIN - Pehmeä tehontuotto ja vähäinen moottorijarrutus parantaa hallittavuutta liukkaalla ajopinnalla.
TOUR - Moottorin tehontuotto on maksimissaan parantaen suorituskykyä ajettaessa matkustajan ja matkatavaroiden kanssa. Moottorijarrutus on keskitasolla.
USER - User1 ja User2 -asetuksissa voi kuljettaja muokata moottorin asetuksia halunsa mukaan ja tallentaa muutokset.

Kaksoiskytkin vaihteisto (DCT)

• Täysin automaattinen tai haluttaessa myös manuaalisesti toimiva vaihteisto.
• 3-asentoinen sport (S) -asetus.

Honda on myynyt Euroopassa yli 200.000 kpl DCT vaihteistolla varustettua moottoripyörää sen jälkeen kun ensimmäinen VRF1200 DCT saapui markkinoille 2009. Vuonna 2020 53% Honda asiakkaista valitsi DCT- vaihteiston, niissä malleissa joihin se on tarjolla. DCT-vaihteisto on erittäin mukava ja helppo tapa unohtaa vaihteiden ja kytkinkahvan kanssa ”rimpuilu”. Se myös parantaa laitteen suorituskykyä vaihtamalla absoluuttisella tarkkuudella aina oikeaan aikaan. Itse vaihtotapahtuma kestää vain muutamia millisekunteja, mikä entisestään nopeuttaa kiihdyttämistä haluttuun nopeuteen.  

Valittu ajo-ohjelma vaikuttavat myös DCT-vaihteiston toimintaan, muuttaen vaihtohetkeä. Lisäksi kuljettaja voi halutessaan valita vaihteiston Sport-asennon, jossa on vielä kolme tason säätöä, riippuen kuinka urheilullisesti halutaan ajaa. Vaihteiston voi kytkeä myös täysin manuaaliseen tilaan, jolloin vaihtaminen tapahtuu vasemmassa kahvayksikössä sijaitsevista napeista tai lisävarusteena saatavalla polkimella. Vaihtonappeja voi käyttää myös järjestelmän ollessa automaatti-tilassa; Vaihteet vaihtuvat napeista kuten manuaali tilassa ja palautuu automaatti-tilaan kun nappeja ei käytetä hetkeen.

Lisävarusteet

Honda NT1100 lisävarusteina on saatavissa mm. sivulaukut, quickshifter, alumiiniset koristepanelit laukkuihin, takalaukku, jne.

URBAN PACK
• 50 litran takalaukku sisäkassilla ja comfort -selkänojalla
• 4,5 litran tankkilaukku

TOURING PACK
• Comfort -satulat
• Matkustajan comfort -jalkatapit
• Sumuvalot

VOYAGE PACK
• 50 litran takalaukku sisäkassilla ja comfort -selkänojalla
• 4,5 litran tankkilaukku
• Comfort -satulat
• Matkustajan comfort -jalkatapit
• Sumuvalot

     

NT1100DR

Vuosimalli alkaen
2024
Sylinteritilavuus
1084 cc
Moottori
2-syl, 4-tahti
Sylinterimitat
92,0 x 81,5 mm
Puristussuhde
10.1:1
Maksimiteho
75 Kw / 7 500 rpm
Maksimivääntö
104 Nm / 6 250 rpm
Sytytysjärjestelmä
CDI
Polttoainejärjestelmä
PGM-FI
Käynnistys
Sähkö
Vaihteisto
6-vaihdetta DCT
Pituus
2240 mm
Leveys
865 mm
Korkeus
1360 mm
Akseliväli
1535 mm
Istuinkorkeus
820 mm
Jarrut etu
2 x 310 mm levyt, ABS
Jarrut taka
256 mm levy, ABS
Jousitus etu
43 mm teleskooppi, 150 mm jousto
Jousitus taka
Honda Pro-Link, 150 mm jousto
Rengas etu
120/70R17 M/C
Rengas taka
180/55R17 M/C
Tankki
20,4 litraa
Paino ajokunnossa
248 kg
CO² päästöt
110 g/km

Koska Honda Motor Co tutkii ja kehittää uusia teknisiä ratkaisuja, Honda varaa oikeuden teknisiin muutoksiin ilmoittamatta niistä etukäteen.

Touring / Adventure

Sulje
Sulje