Lataa Honda CB650R -käyttöohje:
* Honda Smart on yksityisleasing-sopimus, jonka kuukausierä sisältää arvonlisäveron 24%. Sopimusaika 24 - 48 kk ja sopimuksen enimmäiskilometrit 10 - 20 000 km. Esimerkki on laskettu 36 kk sopimuksen mukaan. Palvelun Tuottaa LähiTapiola Rahoitus Oy, Tietotie 9, 01530 Vantaa.
Honda CB650R on saanut uuden häijymmän ilmeen. CBR650R täysin uusi 5 tuuman TFT-näyttö, sekä 4-suuntaan toimiva ohjain vasemmalla peukalolla jolla kuljettajan on helppo hallinnoida mittaristoa. Uudistetussa etukatteessa on myös täysin uudet ajovalot antaen pyörälle voimakkaan ilmeen. Uusittu on myös kuljettajan ja matkustajan penkki tuoden lisää pitoa ja mukavuutta pitkille matkoille.
CB650R on nyt varustettu täysin uudella E-Clutch kytkimellä, joka antaa kuljettajalle täysin uusia mahdollisuuksia kytkimen käytölle. E-Clutch ominaisuudet sopivat aloittelijasta PRO kuljettajaan, antaen pyörälle paljon lisämahdollisuuksia.
Käytettävyydeltään E-Clutch hakee vertaistaan, kuljettajalla on mahdollista ajaa kuin mitä tahansa moottoripyörää ja vaihtaa kytkimen avulla. Toinen vaihtoehto vaihtaa on Quickshifterin kanssa, eli ilman kytkintä. Kolmas ja samalla täysin poikkeuksellinen tapa on ettet tarvitse kytkintä liikkeelle lähdössä tai pysähtyessäsi, tämä tuo taajama ja ruuhka ajoon mielenrauhaa, missään vaiheessa ei tarvitse miettiä sammuuko moottori, eli voit vain nauttia ajostasi. Honda E-Clutch myös neuvoo kuljettajaa mittaristossa olevin symbolein, neuvoen vaihtamaan joko isommalle tai pienemmälle vaihteelle, jotta matkastasi saadaan vieläkin mukavampi.
CB650R nelisylinterinen moottori tuottaa 70 Kw huipputehon (12000 rpm) ja 63 Nm väännön (9500rpm), pyörässä myös optiona A2 35 Kw.
Pyörässä on Showan 41 mm SFF-BP-USD keula sekä 4-sylinteriset jarrut ja 310 mm kelluvat jarrulevyt antaen alustalle ja jarruille maksimaalisen suorituskyvyn.
Renkaina 120/70-ZR17 & 180/55ZR17.
Bike-arvio
Harvoin mikään tekninen ratkaisu on tehnyt yhtä välittömän ja voimakkaan vaikutuksen kuin E-Clutch. Eikä ainoastaan siksi, että sähköisesti ohjattu kytkin toimii erinomaisesti. Se on kevyt ja edullinen eikä rajoita mitään. Koska järjestelmä toimii Hondan mukaan myös tehokkaammissa moottoreissa, oletamme, että E-Clutch tulee pian saataville moniin muihinkin malleihin.
"Järjestelmän paino on vain kaksi kiloa, mut- ta sen tuoma lisäarvo on mittaamaton. E-Clutchin avulla voi lähteä liikkeelle, ajaa hitaasti tai nopeasti ja pysähtyä käyttämätt kytkintä. Ensikosketus on upea."
"Pienemmälle vaihdettaessa järjestelmä muuttaa sytytyst aj polttoaineensyöttöä siten, että vaihto on mahdollinen. Servo- moottorit ohjaavat kytkintä niin tarkasti, että liikkeellelähtö onnistuu jopa kuutos- vaihteella. Kokeiltu on!"
"Honda kutsuu kytkimen toimintatapaa, jossa se ei avaudu vaihdetta vaihdettaessa täysin, puolikytkemiseksi. Se tekee vaihdoista pehmeampia ja mukavampia erityisesti pienemmälle vaihdettaessa, koska kytkimen luisto vaimentaa kuormitusiskuja. Tassä suhteessa E-Clutch onkin melko rajuja quick-shiftereitä etevämpi ja lisää käyttömukavuutta huomattavasti."
"Erityisen mainioksi järjestelmän tekee se, että se tarjoaa pelkkää lisäarvoa, eikä rajoita mitään. Kuljettaja voi aina halutessaan käyttää kytkintä vasemmalla kädellään, joten kuminpoltto ja keuliminen onnistuvat ongelmitta."
"E-Clutchilla on nin paljon etuja, ettei niitä kaikkia voi luetella tässä. Järjestelmästä hyötyvät aloittelijoiden, satunnaisesti aja- vien ja uudelleen lajin pariin palaavien lisäksi usein ajavat moottoripyöräilijät. Aivan kaikki arvostavat järjestelma varmasti. Ja matkamotoristien kannalta positiivisena seikkana pehmeät vaihteenvaihdot slirtävät kuljettajan ja matkustajan kypärien kolahtelut historiaan."
|
|
|