Hondan myyntimenestys Africa Twin Adventure Sports on uusiutunut rajusti, ja samalla saanut ison kasan uusia ominaisuuksia, joten Adventure Sports asettaa jälleen uuden mittapuun muille Adventure-pyörille.
Moottorin koko on pysynyt ennallaan 1084 cc - vääntö 112 Nm.
Väännönnousun on mahdollistanut puristussuhteen nosto 10.1:1:stä 10.5:1:een sekä muutokset venttiilien ajoituksessa, imuaukoissa, ECU-asetuksissa sekä uudistetussa pakoputkistossa, putkiston uudistamisella on ollut myös iso merkitys Adveture Sportsin muhkeisiin ääniin.
Kasvanut vääntö on valjastettu ala ja keskialueelle tehden uudesta Adventure Sportsista vieläkin mukavamman matkakumppanin. 19 tuumainen etuvanne joka luo vakautta maantieajossa.
Merkittävää on myös joustomatkan lyhentäminen 20 mm, tämä muutos tuo Adventure Sportsiin merkittävästi mukavammaksi maantiellä sekä tasapainoa kun pyörä on lastattu matkaa varten. Iso merkitys on ollut myös käsiteltävyyden parantaminen hitaissa nopeuksissa sekä noustessa pyörän päälle.
Tämän lisäksi Adventure Sportsissa on nyt vakiona Showa ES (EERA™) sähköinen alusta. Showa ES (EERA™) alusta antaa kuljettajalle optimoidun alustan joka tilanteeseen, toki kuljettaja pystyy myös itse säätää alustaa halutessaan.
Uudessa Adventure Sportissa on uusittu etukate, joka suojaa entisestään kuljettajaa ajoviimalta sekä 5 asentoon säädettävä tuulilasi, myös istuimet kokivat uudistuksen saaden 15 mm paksumman pehmusteen, tämä tuo mukavuutta varsinkin pitkillä ajomatkoilla.
Kaikki suomessa myytävät Adventure Sportsit on varustettu DCT-vaihteistolla.
8-venttiilisen, 2 sylinterisen rivimoottorin perus arkkitehtuuri on säilynyt ennallaan, mutta kuutiotilavuus on 1084 cc. Teho 75 Kw ja vääntö 105 Nm:stä 112 Nm:iin. Hondan motocross -malleista tuttu UNICAM venttiilikoneisto on säilynyt ennallaan, vaikka itse sylinterin kansi on kokonaan uudistettu. Venttiilien ajoitus ja nosto on myös päivitetty, kuten on myös kaasuläppärunko ja ruiskutusjärjestelmän suuttimet. Koska moottori on nyt EURO5 pakokaasudirektiivin mukainen, on useita sen sisäisiä osakokonaisuuksia ja järjestelmiä jouduttu päivittämään. Mm. pakokaasuanturit ovat nyt aikaisemman Lambda-anturin sijasta uutta LAF-anturimallia.
Sähköinen quickshifter-vaihdeavustin on saatavan lisävarusteena, kuten ennenkin.
Tarkoitettu parantamaan maasto-ominaisuuksia ja suorituskykyä. Paketti sisältää leveät, rally-jalkatapit paremman hallinnan saavuttamiseksi sekä moottorin + jäähdyttimien suojat. Adventure Sports DCT -vaihteiseen malliin sisältyy myös vaihdepoljin ja vanteiden tarrat täydentävät kokonaisilmettä.
Uusi kaatumarauta suojaa runkoa ja on valmistettu 25 mm:n ruostumattomasta teräksestä, jossa kiillotettu elektrolyyttipinnoite, joka kestää korroosiota ja on myös helppo puhdistaa. Rautaan saa asennettua kaksoissumuvalot aiempaa korkeammalle, aggressiivisempaan asentoon. 4,5 litran tankkilaukku tarjoaa säilytystilaa, kun taas uudet sivutankin suojukset suojaavat maalipintaa naarmuilta ja tarjoavat parempaa otetta maastossa.
Saatavana kahtena vaihtoehtona - muovisena tai alumiinisena. Muovisessa versiossa uudelleensuunniteltu tarroitus täydentää 58 litran tavaralaatikkoa (tilaa kahdelle umpikypärälle). Mukana tulee kiinnitysteline, matkustajan selkätuki ja sisäkassi. 42 litran alumiininen tavaralaatikko sisältää oman kiinnitystelineen ja sisäkassin. Keskiseisontatuki tekee takapyörän/ketjun huollosta helppoa.
Kuten Urban Pack myös Travel Pack on saatavana muovisena tai alumiinisena. 40 litran vasen / 30 litran oikea muovinen sivulaukkusarja - joissa uudet tarroitukset - sisältävät sisäkassit. Alumiiniset sivulaukkusarjat, joissa 37 litran vasen / 33 litran oikea tilavuus, sisältävät asennustelineet ja erilliset oikean ja vasemman puolen sisäkassit. Matkustajan mukavuus-jalkatapit viimeistelevät paketin.
|
|
|