Vuosimallin 2017 Honda CRF450R on täysin uusi moottoripyörä. Viimeiset kaksi mallistopäivitystä ovat perustuneet samaan peruskonseptiin, joten nyt oli aika täydelliselle mallimuutokselle. Pyörässä on kokonaan uusi seitsemännen sukupolven alumiinirunko, titaanista valmistettu polttoainesäiliö, uudet muoviosat, 100% uusi moottori, sähköstarttivalmius ja mm. paras jousitus, mitä Hondan tuotantomallin crossipyöriin on ikinä asennettu.
Kehitysprosessin päämääränä oli luoda nopein ja parhailla ajo-ominaisuuksilla varustettu MX1 luokan motocrosspyörä ikinä. Usean vuoden herkeämättömän uurastuksen tulokset ovat nyt kaikkien nähtävissä ja voimmekin olla yhtä mieltä siitä, että tavoitteissa on onnistuttu. Hondan kilpailutoiminnasta vastaavan HRC –osaston osallistuminen kehitysprosessiin on ollut merkittävä ja useat Tim Gajserin, Evgeny Bobryshevin ja Gautier Paulinin kilpapyörissä testatut järjestelmät löytyvätkin nyt uutukaisesta.
“Kyseessä on täydellinen CRF450R mallipäivitys. Yhtään teknistä osa-aluetta ei ole jätetty parantamatta ja olemme olleet täysin ehdottomia sen suhteen, että haluamme pyörästä markkinoiden parhaan tuotteen. Alusta lähtien tavoite on ollut suunnitella laite, jossa yhdistyvät poikkeuksellinen moottorin suorituskyky, mahdollisimman matala painopiste ja luokkansa paras kiihtyvyys. Projektin työnimi olikin alusta asti: ‘Absolute Holeshot’. Kilpailutoiminta uudella pyörällä on jo alkanut Japanissa, jossa olemme voittaneet 5 kilpailua peräkkäin. Olemme erittäin ylpeitä että voimme nyt tarjota poikkeuksellisen suorituskykyisen tuotteen kaikille motocrossia rakastaville asiakkaillemme ympäri maailmaa.”
M. Uchiyama, Kehitysryhmän päällikkö, 2017 Honda CRF450R